Cuma, Mayıs 21, 2010

Dün Rüyamda Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ı Gördüm

Dün Rüyamda türkiye Basbakani Recep Tayyip Erdogan'i gördüm. Bana bir kahve ismarladi ve cok sefkatle bakti. Cok üzgün ve yorgun oldugu belliydi. Benim biraz tedirgin oldugumu görünce, gülümseyerek bana su sekilde konustu:

-korkmayin, sevgili vatandasim.. Türkiyemiz hepimizin.. Bende sizin gibi bu topraklarin cocuguyum ve ülkemi en az sizin kadar seviyorum.. Isimiz cok zor, biraz daha sabredin, biraz daha bize güvenin ve göreceksiniz, türkiyedeki insanlarin huzur icinde yasamalari icin elimizden geleni yapacagiz.. Su andaki sert hallerim benimde hosuma gitmiyor fakat o bizi lanetliyenlerin yüksek sesleri beni buna mecbur ediyor.. Inanin ben bunlari istemiyorum, fakat türkiyenin cagdas ve cok kültürlü bir ülke olarak kalmasi icin, sevilmemeyi bile göze aldim. Ben müslümanim fakat bizi kullanip radikal dindar olan insanlar bizim anlattiklarimizi anlamayan insanlardir buna inanin.. Onun icin kendimizi tanitmak icin cok zorluk cekiyoruz ve bu durum bizi cok üzüyor. Bizim aramizdada bizi tam anlamayan kisa görüslüler var.. Lütfen onlara bakip benim gibi hem dinini hemde vatanini sevenleri yanlis degerlendirip bize haksizlik yapmayin..

Basbakan Tayyip Erdogan ve Emine hanim bana hatira olarak nazar boncuklarindan yapilmis bir türkiye haritasi verdiler. Ikiside rüyamda hem samimi hemde sempatiklerdi.. Hatte AKP ve insanlik özgürlügünü kullanmak isteyen ve baslarini örten hanimlarda dahil, bütün yazdigim elestirilerimi hatirlayip cok utandim.

Yinede, hic bir elestirimi silmeyecegim.. Genis görüslü insanlar görüslerini kuvvetli argümanlar karsisinda degitirebilirler, ve utanmadanda bir güne kadar en cok kabul edebildigi eski görüslerininde arkasinda dimdik dururlar. Eskiyi silmekle yeni görüsün degeri katiyen artmaz! Esasinda bunun tem tersi olabileceginden cok eminim, cünkü bir kisinin bir ana kadar bir ayip olarak kabul etmedigi bir seyi sonradan ayip olarak kapatmaya ugrasmasida pek inandirmaz.. Onun icin, benim Laiklik anlayisimi simdi daha iyi ve bütün insanlarin haklarini korumanin cok gerekli oldugunu belki gecte olsa yinede daha iyi anlayarak, dört dörtlük bir Laik olmaninda öyle kolay olmadigini anladim. Laiklik zorla kabul ettirilirse zaten laikliklten cikar ve insanlarin haklari yenir. Bütün gücümle bütün vatandaslarimi anlayip ona göre yorumlarimi yapacagimki, iste o zaman belki tam bir Laik ve genis düsünceli kisi olabilirim diye.

Bu rüyamda benim icin cok mühim bir sey ögrendim. Fanatik fanatik diye kizdigimiz insanlara fanatik olarak yaklasdigimiz müddet biz onlardan saha anlayisli ve daha az fanatik olamayiz. Insanlar ya hamile olur yada hamile olmaz.. Biraz hamilelik olmadigi gibi, biraz fanatiklikte imkansiz yoktur. Bir gruba yada bir partiye üye olan insanlarida hepsi ayni derken iyi düsünmeliyiz.. Cünkü hepsi bir olamaz ve dünyada hic bir kisi yalniz kötü olmayi beceremez. Ben bu rüyamdan kuvvet aldim ve türkiyenin bu problemlerin icinden cikip güzel bir gelecegi oldugundan eminim.

Güzel vatanimiz icin hepberaber elele verelim, kardesce birbirimizi en önce iyi dinlemeyi ögrenelim. Kavgayla, yüksek sesle yalniz yanlis anlasmalar olur, hepimizi üzer. Bünyada kimse yapayalniz kavga edemez.. Bir Kavgaya dahil olmakla herkes biraz suclanir.. Kavga icinde ben suczus kavga edenim denilebilinmez. Onun icin yalniz Tayyip Erdogani elestirmein dogru olmadigini saniyorum ve bundan sonra herkesi daha dikkatli dinleyip okuyacagim. Bugüne kadar Laik vatandaslarimin argümanlarini, yalniz laik olduklari söylekleri ve ondan dolayi kendilerini daha dikkatsiz dinledigim icin hakikaten cok üzgünüm.

Hepinize sevgi be selamlar

Deutsch: Lasst uns niemals wieder soweit kommen, dass der Hass über uns herrscht.. Wir sind alle Mütter, Väter, Söhne und Töchter.. Wir alle stehen wieder vor einer große Prüfung.. Lasst uns zusammen halten.

English: Let's not let it get this far ever again.. That hate rules over us.. We all are mothers, fathers, sons and daughters.. We all are facing yet again another big challenge.. Lets stand together.

Türkçe: Bir daha böyle şeylere müsade etmeyelim, nefrete teslim olmayalı m! Hepimiz bir anne, bir baba, bir kız ve bir oguluz. Şu anda tekrar büyük bir imtihana girmek üzereyiz. Kardeşce el ele tutalım.

Español: No dejemos que llegue asi de lejos otra vez. No dejemos que el odio este por encima de nosotros.. Todos somos Padres, Madres, Hijos e Hijas.. Y estamos enfrentando otra prueba grande.. Tenemos que enfrentar todo juntos

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Akp'nin 2.ci secimi kazanacagini ben ruyamda görmustum ve onlarin nasil 2.ci secimi kazandiklarini ruyam bir bir gerceklestikten sonra anladim.

Sadece soyle diyeyim bir söz aldilar ve bu sözün karsiligindada birsey yapmak zorundaydilar ve buda oldu. 3.cü secimleri kesinlikle kazanamazlar ve duvara toslamalarina az kaldi. Cekirge bir sicrar iki sicrar sayin Tedora hnm.

Saglicakla kalin!

Unknown dedi ki...

Sayin Adsiz, yorumlariniz icin tekrar tesekkürler. Recep Tayyip Erdogan bey ile AKP artik herhalde ayni grup sayilamaz.. Ben almanca bir yorumumda daha öncede bu konuya degindim. Sandigim kadar, Erdogan beyi artik istemeyenler cogaldi.. En yakin yoldaslarida dahil. Ben iki sene önce su iddiaya girdim.. Abdüllatif Şener.. Bu ismi iyi aklinizda tutun ve aklinizdan cikarmayin. Büyük sürprizler olacak. Insanlar sevinecek ve ayni seyin yalniz ambalaj degistirdigini malesef sonra anlayacaklar Benim fikirlerine katilmaydigim Recep Tayyip Erdoganin inisi coktan hazirlandi.. Kendisi garanti bunlari coktan hissetti ve onun icin biraz kontrolsüz telaslara girdi..

Size selamlar ve güzel rüyalar.. Tedora

framtid dedi ki...

Selam Tedora hnm. Sizinle burda bir yaris icinde oldugumu lütfen sanmayiniz. Eger msjlarimi begenmezseniz silebilrsiniz!

Benim gecen gece gördügüm Kemal Kilictaroglunun birinci parti olarak gelecegi. Abdullatif Sener Akp'nin kurucularindandir ancak bu gelecek secimde kendisinden eser bile kalmayacak. Bence Kemal Kilictaroglu üzerinde biraz yogunlasirsaniz inaniyorumki göreceksiniz.

Sevgi ve saglicakla!

Unknown dedi ki...

Rica ederim sayin framtid.. Biz burada degisik görüslerimizi sergiliyoruz, kavga etmiyoruzki..

Zaten hep ayni fikirde olsak ve devamli "bravo bende öyle düsünüyorum yada ayni fikirdeyim" diye yazsak hem sıkar hem de yorar.. Zaten ozaman yorumada gerek kalmaz :-)) Selamlar..

Unknown dedi ki...

Ve.. Yinedede rica ediyorum, Abdullatif Sener ismini iyi aklinizda tutun.. Ilerde basamaklari nasil cikacagina dikkat edin ve o merdivenin nerde bitecegine beraber bakalim.. Tabiiki bu istikametten hoslanmayanlar araya girip bu yolu gurur meselesi yapip üzüntülü bir sekilde kapatmazlarsa..

Unknown dedi ki...

Sayin Kilictaroglu benim tanimadan güvendigim bir insan.. Tabiiki insanlara umut veren biri lazim oldugu icin simdi basarili olacak.. Benim gördügüm problem su.. Türkiyenin problemlerini sayin Kilictaroglu katiyen beklenilen zaman icinde cözemiyecek ve insanlarda malesef sabirsiz olduklari icin baslayacaklar "bak ondanda fayda yok, hepsi yalansi" demeye.. Isterimki Milletimiz yalniz kendileni degil ülkemizi düsünürler ve sayin Kilictaroglu gibi insanlara problemlerin cözülmesi icin gerekli zamani verirler.. Buda en az 3 secim gerektirir, iste asil orada problem görüyorum..

Unknown dedi ki...

Yani derlerya "Acele ise seytan karisir" iste öyle.. Ben aceleci milletimizin devlet islerini ciddi cidi yapmak isteyene degil, ona vaadlerde bulunanlari geri getireceklerinden biraz kuskuluyum.. Yoksa Kilictaroglu su andaki türkiye icin hem büyük bir sans hemde bir büyük piyangodur. Kisa görüslüler tabiiki bu sansin degerini anlayamaz ve ...... devamini yazmaya lüzum yok saniyorum..

Framtid dedi ki...

Slm! Haklisiniz Tedora hnm. Zaten bosuna söylememis Rahmetli Aziz NESIN :))